Enhetschefer till Ambulanssjukvården i Västmanland

Refnr: 20240295

Är du en kommunikativ ledare med engagemang för både verksamhets- och personalfrågor? Då kanske det här är något för dig. Vi söker dig som är en relationsbyggare och med ett ledarskap som bygger på tillit, trygghet och ett coachande förhållningssätt.

Vi söker nu 2 enhetschefer, 1 till Fagersta och 1 till Västerås.

Arbetsuppgifter

I rollen som enhetschef inom ambulanssjukvården har du personal, ekonomi och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att planera, genomföra, följa upp och leda verksamheten samt driva utveckling och förbättringsarbeten utifrån givna uppdrag och uppsatta mål. Du har i din roll sedvanliga arbetsuppgifter så som ansvar för arbetsmiljö, medarbetar- och lönesamtal. Du sitter i ambulanssjukvårdens ledning och deltar i lokal samverkan med fackliga organisationer. Du har ett nära samarbete med övriga chefer, medicinsk ledning, administrativ personal och samordningsfunktioner inom verksamheten.

Om arbetsplatsen

Den prehospitala akutsjukvården utgör en stor del av hälso- och sjukvården i Region Västmanland och innefattar dels ambulanssjukvård, dels ambulansdirigering och dels en prehospital utbildningsverksamhet. Verksamheten utgör en egen klink under området akutsjukvård, hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Verksamheten har 1 verksamhetschef och 12 enhetschefer samt medarbetare som arbetar operativt med ambulanssjukvård, utbildning och administration. Totalt är vi drygt 200 medarbetare.

Sjukvårdens larmcentral ansvarar för ambulansdirigeringen, prioriterar 112-samtal och dirigerar länets ambulanser. Ambulansdirigeringen bedrivs i en gemensam nämnd tillsammans med Region Uppsala och Region Sörmland. Ambulanssjukvården är geografiskt placerad i Fagersta, Sala, Köping, Västerås. Prehospitalt kompetenscenter bedriver utbildning och klinisk träning inom prehospital akutsjukvård.

Hos oss erbjuds en spännande arbetsplats, med stort humankapital, kollegor med hög kompetens och en arbetsmiljö som främjar organisatoriskt lärande och egen kompetensutveckling.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss och därför erbjuder vi dig:

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utbildning inom Hälso- och sjukvård och ser det som meriterande om du har en akademisk utbildning inom Hälso- och sjukvårdsområdet. Det är även meriterande om du har ledarskapsutbildning och arbetsmiljöutbildning. Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat som chef med ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Har du erfarenhet av schemaplanering/bemanning, förbättrings- och utvecklingsarbete samt erfarenhet av krisberedskap så är även det meriterande.

Vi söker efter dig som är intresserad av ledarskap, tar ansvar och drivs av att samarbeta med andra för att tillsammans nå uppsatta mål. För dig är det viktigt att utveckla ditt team vilket utmärks av öppenhet, tillit och respekt för varandra. Du är en person som har ett professionellt förhållningssätt, kommunicerar på ett konstruktivt sätt, vågar agera och fatta övervägda beslut. I din roll som ledare har du ett coachande ledarskap, du ser saker ur ett långsiktigt perspektiv, driver processer framåt samt uttrycker en positiv attityd till ditt arbete.

Anställningsvillkor

Heltid, dagtid måndag till fredag. Beredskap som Ambulanschef i beredskap ingår i tjänsten, men blir aktuellt först efter det att du kan verksamheten.

Grundanställning inom ambulanssjukvården med 4 års chefsförordnande. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 12 maj 2024

Intervjuer planeras att genomföras 20 maj samt 21 maj förmiddag

Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar.

Om regionen

Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Henrik Lindlöf
Verksamhetschef