Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Foto som föreställer en telefonist med headset som tittar in i kameran

Kontakta oss

Du är alltid välkommen att ringa, mejla eller skriva till oss. Tänk på att post som skickas in till myndigheter automatiskt blir en allmän handling och kan komma att läsas av utomstående, enligt lagen om offentlig handling.

Kontaktcenter

Vårt kontaktcenter hjälper dig över telefon med allmänna frågor som till exempel hur du hittar rätt vid sjukhusen, frågor om avgifter eller att ge upplysningar om inlagda patienter. Vi hjälper dig också med att komma i kontakt med regionens verksamheter.

Västerås 021-17 30 00 
Köping 0221-260 00 
Fagersta 0223-470 00
Sala 0224-580 00

Välj knappval 1 för att komma till Kontaktcenter.

Kontaktcenter har öppet vardagar klockan 8-16. Övrig tid finns telefonister som lotsar dig vidare till regionens verksamheter och hjälper till med kontaktuppgifter.

Kontakta vården via 1177.se

Om du vill kontakta en vårdmottagning är det enklaste sättet att skicka ett meddelande genom att logga in på 1177.se. Via e-tjänsterna kan du också göra de vanligaste rutinärendena, som att förnya läkemedel och hjälpmedel och boka om och av tider. För att logga in behöver du e-legitimation eller en engångskod som du beställer hem.

Du hittar alla kontaktuppgifter och e-tjänster till mottagningar i länet genom tjänsten Hitta vård på 1177.se

Råd om hälsa och sjukvård - 1177 Vårdguiden

Om du behöver rådgivning om hälsa och vård finns 1177 Vårdguiden för dig dygnet runt, alla dagar om året. 

1177.se kan du läsa om fakta och råd om hälsa och vård samt få självhjälp kring skador eller sjukdomar som du kan hantera själv hemma. 

Du kan ringa telefon 1177 dygnet runt för att få råd om din eller ditt barns hälsa, vart du än befinner dig i Sverige. En sjuksköterska hjälper dig vidare till självhjälp eller till vilken vårdinstans du ska vända dig till. 

Om läget är akut eller livshotande ska du alltid ringa 112.

Lämna synpunkter och klagomål

Via vår e-tjänst kan du lämna synpunkter och klagomål på alla verksamheter i Region Västmanland.

Du kan beskriva vad som har fungerat bra eller mindre bra i din kontakt med oss. Ge gärna förslag på åtgärder eller förbättringar som skulle kunna få vår verksamhet att fungera bättre. Dina synpunkter är viktiga för att vi ska kunna arbeta för en bättre verksamhet och en säkrare vård.

Lämna synpunkter och klagomål

Nyhetsrum och pressmeddelanden

Du hittar alla våra pressmeddelanden och Lex Maria-ärenden i vårt nyhetsrum på MyNewsdesk. 

Region Västmanlands nyhetsrum på MyNewsdesk

I vårt pressrum finns också länkar till styrande dokument, pressbilder och vilka regler som gäller på våra sjukhusområden för dig som är journalist. 

Adresser

Skicka meddelande till oss

E-post: region@regionvastmanland.se

Facebook: Region Västmanland

Vi kan tyvärr inte svara på frågor som rör medicinska ärenden, klagomål på vård eller boka av eller om besökstider i vården via e-post och sociala medier.

Besöksadress

Regionhuset (ingång 4)
Västmanlands sjukhus Västerås

Postadress

Region Västmanland
Regionhuset
721 89 Västerås

Faktureringsadress

Leverantörsfakturor
Box 3043
720 03 Västerås

Organisationsnummer: 232100-0172   

Beställa tolk för döva, dövblinda och hörselskadade

Vi erbjuder tolkar till döva, dövblinda och hörselskadade som bor i Västmanland. De olika tolkmetoderna är skrivtolkning, teckenspråkstolkning och dövblindtolkning. 

Läs mer om att beställa tolk i Västmanland på 1177.se

Här beställer du tolk:

Logga in på 1177.se

Telefon: 021-17 48 05

Texttelefon: 021-17 63 81

Sms: 070-645 57 81

E-post: tolk@regionvastmanland.se

Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Mer om våra kakor